Migranten en Vloeistoffen
Die migranten kwestie blijft door bijten. Juridisch gezien zijn het geen vluchtelingen
maar illegale migranten maar om de een of andere onbegrijpelijke reden krijgen
ze in de EU toch de vluchtelingen status die hen, integenstelling tot illegale
migranten, door de vluchtelingen verdragen en EU verdragen, een speciale
gunstige status verleent. Juridisch ten
onrechte.
Want zij komen vrijwel
allemaal via veilige landen binnen waar zij asiel hebben aangevraagd of hadden
moeten aanvragen. Dus zijn het illegale migranten in de EU, zonder die speciale
rechten. De enige legale wijze waarop ze de EU vanuit een veilig land waar zij
heengevlucht zijn kunnen binnenkomen is via de "resettlement"
procedure die de EU met de UNHRF is overeengekomen voor eerst 20.000,later
40.000 migranten te verdelen over hiermee vrijwillig accoord gegane EU
lidstaten.
Dus op welke gronden de EU al
deze illegaal binnengekomen lieden als "vluchteling" aanmerkt en de
daarop gebaseerde status verleent is niet betwistbaar maar simpelweg juridisch
fout in mijn visie.
Een vreemde combinatie,
migranten en vloeistoffen, zo op het oog
maar nuttig voor een vergelijking. Gooi
water in een fles en het zakt naar de bodem. Blijf gieten en als de fles vol is
loopt het water over de rand naar beneden tot het de grond bereikt en vloeit
daar alle kanten uit. Geen punt, ruimte zat.Neem de migranten en je ziet het tegenovergestelde. Zij trekken naar het noorden en als het meest noordelijke punt in Zweden in bereikt komt daar een ophoping tot het verzadigingspunt is bereikt en de grens dichtgaat. Vervolgens is Denemarken het meest noordelijke punt en volgt hetzelfde en de Deense grens gaat dicht. Dan wordt Duitsland het meest noordeljke punt en Duitsland kan in de woorden van Merkel das schaffen en de Duitse grens gaat dus niet dicht. Duitsland kent geen verzadigingspunt.
Maar de tussenliggende landen fungeren als flessenhalzen, ze stoppen de stroom niet af maar remmen, zij het met grote tegenzin en laten de migrantenstroom door naar het noorden. En het zuidelijkste punt wordt overlopen door zo'n 4000 bootmigranten per dag die om hen van de verdrinkingsdood te reddden worden opgevangen en komen in Griekenland terecht samen met de groepen die via de vastelandverbinding van Turkije Griekenland overlopen. Maar daar is, integenstelling tot het water op de vloer, geen ruimte zat. Daar begint de stroom naar het noorden onder hoge druk want Griekenland is vol. Maar Griekenland
Eisen van Griekenland de grens te sluiten is ondoenlijk. Dat zou de dood van vele migranten eisen zowel ter land als op de zee. Goede grenscontrole van de zeegrens is onmogelijk. Zijn ze in Griekenland aan land dan zijn ze binnen de EU en beschermd door de EU wetgeving. Zijn ze de Turks Griekse grens over idem. Hebben ze een "ausweis" dan kunnen ze niet aan die grens geweigerd worden, dat kan Griekenland door de enorme toeloop so wie so niet. Alleen identificeren en controleren zou mogelijk zijn maar niet terugsturen en zelfs daarvoor is de instroom te groot. Ze moeten allen geprocessed worden, UNHRF migranten of economische migranten, een miniem verschil. Zo is de EU wetgeving.
Een betere bescherming van de buitengrenzen is dus niet mogelijk, hooguit een betere identificatie. Zolang de stroom migranten aanhoudt en de aanzuigende EU wetgeving zo blijft zal die stroom van zuid naar noord blijven doorgaan. En die stroom blijft doorgaan want er staan nog vele, vele miljoenen in de startblokken uit Azië en Afrika.
Dus als onze EU leiders, niet de EU Commissie, die nu de onverenigbare taken heeft zowel politiek als uitvoerend te werken (scheiding van de machten), maar de EU Regeringsleiders Raad niet die in EU verdragen vastgelegde aanzuigende werking kan stilleggen is er geen oplossing mogelijk en zal de EU blijven volstromen tot er volslagen wanorde en wetteloosheid onstaat. Want stromend water zet tenslotte de vloer blank en stroomt dan weer verder weg maar dat geldt juist niet voor de migrantenstroom die de landen uit de voegen doet barsten.
Volhouden dat de Schengenzone
zo kan
blijven functioneren terwijl lidstaten
de grenzen toch geheel of gedeeltelijk afsluiten en er chaos heerst en van
Griekenland eisen dat het de grenzen beter controleert en pretenderen dat dat
een oplossing is is hetzelfde als de kop in het zand steken, wegkijken van de
realiteit. Vanachter de bureaus in Brussel maatregelen afkondigen die in
theorie met de juiste terminologie perfect
klinken en de problemen op zouden moeten lossen maar in de praktijk
onuitvoerbaar zijn klinkt zelfs niet meer realistisch.
Er zal een keus moeten worden
gemaakt. De Australische aanpak. Zoals ik al eerder zei, een groot Grieks
eiland als opvangcentrum waar alle migranten heengaan en gecontroleerd worden.
Pas dan na strenge selectie toelaten. De overigen worden uitgewezen. Werken de
landen van afkomst niet mee, geen ontwikkelingshulp meer.
P.S. over het algemeen grinnik ik meestal over de infantiele uitspraken van politici. Maar die van de Keulense burgemeester die zegt dat dames een afstand van een armlengte van mannen moeten houden toont aan hoe politici in een omgekeerde wereld leven.
Want het is natuurlijk zo dat MANNEN een armlengte afstand van dames behoren te houden.
Maar het is weer die, waarschijnlijk onbewuste, neiging om slachtoffers tot uitlokking van wat dan ook te zien. Het tekent hoever onze maatschappij is afgetakeld tot een caricatuur van een rechtsstaat.
Want het is natuurlijk zo dat MANNEN een armlengte afstand van dames behoren te houden.
Maar het is weer die, waarschijnlijk onbewuste, neiging om slachtoffers tot uitlokking van wat dan ook te zien. Het tekent hoever onze maatschappij is afgetakeld tot een caricatuur van een rechtsstaat.
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire